نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

در دانشگاه‌های آلمان در حال حاضر حدود ۱/۹۸ ملیون دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

 

تقریباً نیمی از این دانشجویان یعنی ۴۸٪ را بانوان تشکیل میدهند. بطور کلی بیش از ۳۷۶ مرکز آموزش عالی  و زبان آلمانی در آلمان که شامل ۱۰۲ دانشگاه، ۱۷۰ مدرسه عالی تخصصی، و ۶۷ مرکز خصوصی آموزش عالی امکان تحصیل را در اختیار داوطلبان قرار میدهند.

 

در سالهای اخیر تعداد دانشجویان خارجی در آلمان رشد قابل توجهی داشته است.

 

 

 

تنها کشورهای اندکی در اروپا مانند آلمان اینگونه امکانات متنوع برای تحصیلات عالیه را در اختیار قرار میدهند. در ۱۶۰ نقطه در آلمان ۳۷۶ مرکز آموزش عالی نسل آینده را به نیروی دانش مجهز می نماید. این تنها شهرهای بزرگ مانند برلین و هامبورگ در آلمان نیستند که مرکز آموزش عالی آن اعتبار جهانی دارد بلکه دانشگاه های شهرهای کوچک مانند هایدلبرگ نیز شهرت خوبی در جهان دارند.

 

 

 

درجه‌بندی مرکز آموزش عالی در آلمان

 

 

 

رضایت دانشجویان از سطح آموزش دانشکده مربوطه در آلمان و زبان آلمانی ، به چه میزان است؟ تجهیزات آموزشی چقدر مناسب است؟ دانشجویان در جستجوی دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل پرسش های بسیاری د ارند.

 

پاسخ به این پرسش ها را در آلمان میتوانند از جمله در فهرست درجه‌بندی مراکز توسعه آموزش عالی(CHE) پیدا نمایند.

 

 اطلاعات منتشره در CHE ، جامع‌ترین و مفصل ترین فهرست درجه‌بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آلمان زبان است. این فهرست شامل ۳۵ رشته گوناگون بوده و بدین ترتیب مخاطب بیش از سه چهارم داوطلبان شروع به تحصیلات عالی می باشد.

 

در این فهرست در کنار اطلاع رسانی در ارتباط با تحصیل، آموزش، تجهیزات وتحقیقات علمی نظرات بیش از ۲۵۰.۰۰۰ دانشجو درباره شرایط تحصیل در دانشگاه مربوطه و میزان اعتبار دانشکده در بین استادان هر رشته آمده است.

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: